Buikspieroefeningen

Hoe mooi zou het zijn om (weer) een strakke en platte buik te hebben? Nu is dat helaas niet voor iedereen weggelegd maar met de juiste buikspieroefeningen, begeleiding en inspanning kun je ver komen. Abworkout heeft een programma ontwikkeld waarmee je vanuit huis, geheel gratis een gericht programma kunt volgen. Het is ook aan raden om je voeding aan te passen, hierover lees je meer op onze afvallen pagina.

Motivatie

Ben je gemotiveerd om hier een succes van te maken dan gaat dit je zeker lukken. Het is makkelijk, goed vol te houden en je deelt zelf je tijd in. Een complete work out online te volgen wanneer het jou uitkomt. Lijkt misschien te mooi om waar te zijn maar het kan echt.

De rechte, binnenste, buitenste en dwarse buikspieren

Laten we eerst eens kijken welke buikspieren er zijn om te trainen:

Ze zijn onder te verdelen in vier groepen:

  • De rechte buikspier (Rectus abdominis)
  • De binnenste schuine buikspier (Obliquus internus abdominis)
  • De buitenste schuine buikspier (obliquus externus abdominis)
  • De dwarse buikspier (Transversus abdominis)

Onze buikspieren bestaan uit verschillende spieren. De spieren vooraan, in het midden en aan de zijkanten van de onderbuik. De belangrijkste van die spieren is de rechte buikspier, deze kennen we als het zogenaamde ‘sixpack’ of ‘wasbord’.

De rechte buikspier bestaat uit twee parallelle spieren, heeft drie tot vier tussenpezen en wordt ook de meerbuikige spier genoemd.

Naast de rechte buikspier zijn er de schuine buikspieren. Zo zijn er de buitenste schuine buikspieren en de binnenste schuine buikspieren. Deze zijn verantwoordelijk voor de rotatie en de beweging van de wervelkolom. De buitenste schuine buikspieren lopen diagonaal, de binnenste liggen daaronder en vormen bijna een rechte hoek met de buitenste schuine buikspieren.

De dwarse buikspieren zijn eigenlijk twee spieren die de binnenste laag van de buikwand vormen. Deze spieren gebruiken we om onze buik in te trekken.

Resultaat boeken

Door deze spieren op de juiste manier en goed gecombineerd te trainen maak je de zogeheten ‘core’ stevig en het resultaat zie je. Het komt je houding, gezondheid en uitstraling ten goede.

Ben jij er klaar voor? Train dan met ons mee. Ben je nog op zoek naar een goede reden om met ons mee te trainen? Abworkout is gratis, effectief en leuk. Dus waarom niet!

Het resultaat mag er zijn en onze deelnemers boeken stuk voor stuk goede strakke resultaten. Nu ben jij aan de beurt. Doe nu mee.

GRATIS ABONNEMENT OP ONS YOUTUBE KANAAL! KLIK HIER >